Array ( [type] => 2 [message] => mysql_connect(): Headers and client library minor version mismatch. Headers:100337 Library:30121 [file] => /home/viablog/public_html/blog/tag.php [line] => 43 )  فرش سنتي فرش سنتي

فرش افشان کاشان

فرش كلاسيك چيست ؟

                             فرش كاشان قالي كاشان فرش كلاسيك سنتي ايران

 

فرش هاي كلاسيك چه ويژگي هايي دارند ؟

واژه كلاسيك در اصل لغتي لاتين بوده و به معناي مرغوب و درجه يك است . در زمينه فرش هاي ماشيني كلاسيك به فرشي گفته مي شود كه طرحي سنتي و ديرينه داشته باشد . اين دسته از فرش ها در طرح خود نقوش مرسوم و رايج فرش هاي اصيل را دشاته و ظاهري مشابه آن ها دارند . كه ويژگي اين طرح و نقشه ها سنتي بودن آنها و در عين حال داشتن رنگ هايي ملايم و آرامش بخش بوده كه براي دكوراسيون هاي رسمي ،شيك و كلاسيك بكار گرفته ميشوند .

ظهور فرش سنتي يا كلاسيك ، در كاشان بوده است و در گذشته طرح قالي هاي كلاسيك به چند مورد محدود مي شد ولي به علت تقاضاي بسيار از فرش سنتي كاشان ، توليد كنندگان روز به روز بر تنوع طرح ها مي افزودند تا اينكه توانستند متناسب با هر محيطي طرحي را ارائه دهند . فرش سنتي فضا را بسيار سنگين ، گرم و لوكس نشان مي دهند .

فرش كلاسيك و دكوراسيون


همانطور كه عنوان شد فرش كلاسيك به طرح و نقشه اشاره دارد از همين رو انواع فرش هاي كلاسيك با انواع و اقسام ويژگي هاي كيفي مانند شانه‌ها و تراكم‌ ، جنس الياف ، قيمت و ابعاد و ... در بازار موجود است . جهت خريد فرشهاي كلاسيك بايد محيط را طوري طراحي كرد كه با يك كف پوش طرح سنتي هارموني داشته باشد چراكه ساير ويژگي هاي بافتي در اين نوع محصول بسيار بسيار متفاوت است .

اگر كمي با دنياي فرش آشنايي داشته باشيد حتما ميدانيد كه هرچقدر تراكم و تعداد شانه فرش ماشيني بيشتر باشد كيفيت و ظرافت آن هم بالاتر ميرود .اين روزها در بازار فرش ماشيني سنتي و كلاسيك فرشهايي توليد ميشوند با تعداد شانه 1200 و 1500 كه تراكم فرش در آنها به 3600 هم ميرسد .

چنين فرش هايي با نقشه و طرح كلاسيك و سنتي كه از فرش هاي دستبافت ايراني الهام گرفته است ظاهري فريبنده ،ظريف و زيبا ارائه ميكنند .انواع فرش ها ي ماشيني كلاسيك در ابعاد، رنگ ها و تراكم هاي مختلف در بازار هاي فرش وجود دارند.پس اگر به دنبال فرش كلاسيك براي اتاق پذيرايي و سالن بزرگ خود هستيد با انتخاب اين مدل از فرش هاي كلاسيك ماشيني به سادگي ميتوانيد فضايي كلاسيك در اختيار داشته باشيد.

 

انواع فرش هاي كلاسيك ماشيني 

تنوع فرش سنتي بسيار زياد است هم در شانه و تراكم و هم در طرح و رنگ .عوامل موثر بر قيمت فرش و قالي آنقدر متنوع است كه نمي توان آن ها را به چند عامل محدود كرد ، اما ميتوان ادعا داشت مهمترين عامل در اين بين تعداد شانه و تراكم است . شانه و تراكم از ويژگي هاي فرش است كه موجب زيباتر ، ظريف تر و با كيفيت تر شدن فرش مي شود . با اين تحليل مي توان نتيجه گرفت كه چون تنوع شانه و تراكم فرشهاي كلاسيك زياد است ، پس تنوع قيمت هم در اين زمينه بالا ست . فرشها با تعداد شانه ۱۲۰۰ و ۱۵۰۰ كه تراكم آنها عموما حدود ۳۶۰۰ است ، از به روزترين و گران قيمت ترين محصولات به شمار مي روند .

فرش هاي 1500 شانه مدرن ترين محصولات صنعت نساجي هستند كه در حال حاضر فقط در شهر كاشان قابليت توليد دارند ، محصولي به جد فاخر و زيبا كه در سراسر دنيا زبانزد خاص و عام است . فرش هاي 1500 شانه بسيار ريز بافت و ريز نقش هستند و به خوبي مي توانند نگاره هاي ريز و كوچك را جلوه دهند ، از طرفي فرش هاي كلاسيك از طرح و نقشه سنتي برخوردارند و طرح هاي سنتي همواره شلوغ ، پر از طرح هاي ريز و زيبا هستند پس بافت هاي 1500 شانه جهت بافت نقشه هاي سنتي و كلاسيك بسيار مناسب بوده و زيبايي نقشه را به حد اعلائي نمايان ميسازند .

 

خريد فرش ماشيني كلاسيك 

 همواره خريد مستقيم از توليد كننده چه به صورت اينترنتي و چه به صورت حضور فيزيكي قيمتي ارزان تر دارد و اين ارزانتر بودن قيمت ناشي از حذف واسطه از فرآيند خريد رخ ميدهد و دليلي بر كيفيت پايين محصولي نخواهد بود . شركت فرش قاليكاشان ، كلكسيوني از بهترين فرش كلاسيك كاشان مي باشد . اين شركت به علت تنوع در محصولات و براي راحتي مشتريان خود ، سايت اينترنتي قالي كاشان و قالي خونه را ايجاد كرده است كه مجموعه اي فرش كلاسيك و فرش مدرن و فانتزي مي باشد .


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1399/9/3 ساعت: ۱۰ توسط:bestcarpet :

فرش بهشتي تبريز - با ويژگي هاي فرش ماشيني تبريز آشنا شويد!

سعي كرديم در اين مطلب متني را درباره فرش بهشتي تبريز آماده كنيم كه اميدواريم از آن لذت ببريد!

از با اصيل ترين هنرهاب ايراني، قالي بافي مي باشد.

امروز فرش ها به دو صورت دستباف و ماشيني توليد شده و به بازار روانه ميشوند.

فرشهاي ماشيني نسبت فرشهاي دستباف داراي قيمت مناسب و انواع طرح هاي مختلف مي باشند.

ويژگي هاي فرش بهشتي تبريز
فرشهاي ماشيني داراي ويژگي هاي متفاوتي است كه نسبت به فرش هاي دستباف برجسته شده است.

فرشهاي بهشتي تبريز داراي قيمت مناسب هستند از جمله ويژگي‌هاي  فرش بهشتي تبريز مي توان به:

جنس نخ مصرفي در فرش
تعداد شانه و تراكم بالا
ريز بافي
تنوع طرح و نقشه و …. اشاره نمود.
 

جنس نخ مصرفي در فرش بهشتي تبريز: بهترين نوع نخ به كار رفته در بافت فرش بهشتي تبريز از نوع اكريليك هيت ست شده است. اين فرش پرزدهي ندارد و به اصطلاح فرش هايي كه نخ آكريليك هيت ست شده دارند فرش هاي ضد آلرژي مي گويند. از ديگر نسخه هاي به كار رفته در فرش ماشيني مي‌توان به نخ پلي استر و نخ پلي پروپيلن و … اشاره كرد.
تعداد شانه و تراكم در فرش ماشيني: هرچه تعداد شانه و تراكم فرش بالا باشد فرش ماشيني شما نرم و لطيف تر خواهد بود همچنين داراي ريز بافي نيز مي باشد. تعداد شانه فرش ماشيني از فرش ۷۰۰ شانه شروع و تا ۱۵۰۰ شانه بافته مي‌شود در فرش هاي مانند ۱۵۰۰ شانه،  نخ هاي خاب داراي فشردگي بيشتري هستند و آلودگي و كثيفي نيز به داخل فرش نفوذ نمي كند.
انواع طرح و نقشه: فرش بهشتي تبريز شامل طرح هاي متنوع و زيبا هستند كه فضاي هر خانه را منحصر به فرد مي كند. از جمله طرحهاي نقشه در اين گونه فرش ها مي توان به مدل افشان بهشتي تبريز،  اسليمي بهشتي تبريز و طرح‌هايي مانند شاه عباسي و … اشاره كرد.
فرشهاي ماشيني علاوه بر طرح هاي جذاب و زيباي سنتي داراي طرح هاي مدرن نيز هستند از جمله طرح هاي مدرن مانند گليم فرش، فرشهاي پوستي و چرمي، فرشهايي با ريش هاي بلند به نام شگي و … را ميتوان بيان كرد.

مقاومت: فرش هاي ماشيني با تعداد شانه و تراكم پايين مانند ۷۰۰ شانه در برابر پا خوردگي و گذاشتن اجسام سنگين داراي مقاومت بالا مي باشند
ابعاد و اشكال فرش بهشتي تبريز: فرش ها در ابعاد و اشكال مختلف توليد مي‌شوند علاوه بر اشكال معمولي كه مستطيل است و فرش بهشتي تبريز بر شكل هاي دايره، بيضي، مربع و اشكال فانتزي مانند قلب نيز توليد ميشوند. فرشهاي ماشيني داراي ابعاد استاندارد شامل ۹، ۶،۱۲،۲۴ هستند. علاوه بر اين ابعاد فرش هاي ماشيني در سايزهاي قاليچه، راه رو و درب ورودي نيز بافته ميشوند؛ هر كدام از اين فرش ها زيبايي شگفت انگيزي را به محيط خانه و محل كار شما مي دهد.
رنگ فرش ها: فرش هاي ماشيني بهشتي تبريز داراي تنوع رنگي بالاست، در بعضي از فرش ها از ابريشم مصنوعي نيز استفاده شده است كه باعث درخشندگي و جلوه ويژه به فرش مي‌شود. معمولاً فرشهاي ماشيني تبريز از ۵ الي ۱۲ رنگ بستگي به تعداد شانه و تراكم و طرح فرش ماشيني متغير هستند.
رتبه بندي فرش هاي بهشتي تبريز
امروزه فرشهاي ماشيني بسياري وارد بازار مي شود كه اگر مشخصات زير را داشته باشند از انتخاب آن فرد احساس پشيماني نمي كنيد.

در بازار فرش ها درجه كيفيت به ۶ دسته تقسيم مي شوند كه عبارتند از:

فرش درجه يك
فرش درجه يك و نيم
فرش درجه ۲
فرش ماشيني درجه ۳
فرش هايي با درجه ۴
و فرش هايي داراي معايب زياد در دسته ۵ قرار ميگيرند.
اولين موضوعي كه در ابتدا نيز بحث كرديم نخ آكريليك هيت ست شده است.

فرايند هيت ست شده باعث بالا رفتن كيفيت فرش ميشود و ماندگاري فرش را بالا مي‌برد و ويژگي ديگر عمليات هيت ست شده عدم پرزدهي است.

نكته بعدي در رتبه بندي فرشهاي بهشتي تبريز پرداخت يكنواخت فرش است.

پرداخت ها باعث نرم و يكدست شدن فرش ها مي شوند.

اگر در فرشي پرداخت صورت انجام نشود، نقشه هاي فرش ماشيني كوتاه و بلند شده و باعث راه راه شدن فرش ماشيني ميشوند.

در اين صورت فرش در درجه ۲ قرار مي گيرد.

هر چه عيب هاي قالي ماشيني بيشتر شود درجه هاي پايين تر مانند ۳،۴ ۵ قرار ميگيرد.

اگر در هنگام بافتن خواب پاره شود و يا در بافت فرش ماشيني تورفتگي به وجود آيد فرش ماشيني شما در درجه ۲ قرار خواهد گرفت همچنين درجه ۲ بودن فرش شامل، دورنگي،  و بوي نفت نيز ميشود.

راه آسان در صورت تشخيص فرش درجه ي كشيدن دست بر روي نخ هاي خاب فرش است.

اگر دست شما در مسير حركت بدون زبري و جاخالي حركت كند و نرمي و لطافت را لمس كند، فرش شما داراي كيفيت عالي و درجه يك مي باشد.

روش هاي تشخيص كيفيت فرش بهشتي تبريز
در ادامه ميخواهيم چند موضوع براي شما بيان كنيم تا با استفاده از آن بتوانيد فرش بهشتي تبريز از نوع اورجينالش را پيدا كنيد.

ويژگي هاي فرش ماشيني درجه يك
فرش هاي درجه يك بدون عيب و نقص هستند عدم تيغ خورده و بلند و كوتاه بودن نخ‌هاي خاب را ندارند، همچنين آهار زدگي و سوراخ و پارگي نخ را در سطح فرش مشاهده نميكنيد.

 ويژگي فرش درجه يك و نيم
تمام خصوصيات فرش درجه يك را شامل مي‌شود اما ارتفاع نخواب ۳ الي ۵ ميليمتر اختلاف با اندازه اصلي دارد.

ويژگيهاي فرش درجه ۲
ويژگي‌هاي شامل تير خوردگي بسيار كم و زياد، اختلاف ارتفاع نخواب تا ۴ ميلي متر، روز بعد گياهان به ميزان كم و وجود رفو در حداكثر ۱۵ سانتيمتر و داشتن نخ اضافي در فرش را ميتوان اشاره كرد.

 ويژگيهاي فرش درجه سه
از مهمترين ويژگي هاي فرش هاي ماشيني درجه ۳ ميتوان به جابجايي نقشه اشاره كرد. همچنين رفو شدگي بيش از ۱۵ سانتيمتر، وجود قلاب خوردگي در فرش، و عدم يكنواختي ارتفاع نفت خواب در سطح فرش را نمونه‌هايي از ويژگي درجه ۳ مي توان بيان كرد.

ويژگي هاي فرش هاي ماشيني درجه ۴
اين قالي هاي ماشيني بيشتر به شكل پادري و يا پشتي بافته مي شوند و سايز هاي معمول آنها شامل:

۵۰*۷۰، ۷۵*۷۵، ۱۰۰*۷۵، و ۷۰*۷۰ است.

 ويژگي فرش درجه ۵
تفاوت در عرض فرش بيش از نوع استاندارد خود است.

معمولاً اين فرش ها استفاده نمي شود و در دسته ضايعات فرشهاي ماشيني قرار دارند.


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1399/7/2 ساعت: ۰۹ توسط:bestcarpet :